JOHAN POST . UXD

Winterproject Studio Dumbar: Sound Design

Posted on: februari 2, 2009

Voor het winterproject hadden we de opdracht van Studio Dumbar gekregen om iets te doen met Sound Design. Het was de bedoeling om middels een soort van gadget op een netwerksite de bekendheid en kennis van mensen te testen voor wat betreft Sound Logo’s. Maar ook de combinatie van beeld en geluid. Met resultaten uit die gadget kan dus bekeken worden of het geluid wat momenteel bij een merk hoort aansluit bij de gedachten die mensen hebben bij datzelfde merk. Maar ook kan er gepeild worden of de combinatie van beeld en geluid wel klopt.

Wij hadden als groep, met Leni, Jeroen en Alejandro, een concept ontwikkeld, genaamd BRANDit. Een game waarin mensen kunnen participeren en daarmee ook punten en prijzen kunnen winnen. Middels de game wordt er inforamatie opgeslagen met betrekking tot de kennis over logo’s, beeldmerken en sound design.

Rond de game BRANDit hadden we een geheel concept ontwikkeld, van het hoe en wat van benaderen van de doelgroep, tot aan de manier waarop het Rewardsysteem werkt. Aangezien we een aantal weken vertraging hadden opgelopen doordat de meetings steeds werden uitgesteld, moesten we het gehele concept naast ons neerleggen en werd ons gevraagd te focussen op de game BRANDit zelf.

BRANDit is een game met drie spellen, genaamd WATCHit, TUNEit en MATCHit. De eerstgenoemde gaat over de effectiviteit van film- of beeldmateriaal opzich. Levert dat genoeg bekendheid op voor een merk? De tweede gaat over de Sound van een merk. Is dat herkenbaar genoeg? En de derde checkt de combinatie ervan. Is de combinatie van beeld en geluid kloppend voor het bepaalde merk?

Hieronder is de documentatie te downloaden, waarin specifieker wordt ingegaan op alle elementen van het spel BRANDit.

Concept beschrijving versie 1.0

Concept beschrijving versie 2.0 (update)

Concept beschrijving versie 2.1 onderbouwing

Beschrijving data en techniek

Interaction Design BRANDit

Game Visuals

Prototype

Plaats een reactie